lördag, augusti 05, 2006

Gustavo 1980-1998


I fredags hade jag vägarna förbi Svingeln i Göteborg och fick till slut ta några kort på en graffitimålning som jag länge hade tänkt på att fota. Målningen höll på att blekna och falla sönder och jag ville ha några bilder. Jag brukade titta på den varje gång jag åkte spårvagn, på någon vägg någonstans nära kyrkogården vid Svingeln (innan Centralstationen om man kommer från Gamlestan).

Gustavo (som jag har hört) var en av medlemmarna i hiphop-bandet Hammer Hill Click, som omkom i brandkatastrofen på Hisingen 1998. Det sägs att de andra bandmedlemmarna har målat målningen.
Idag när jag åkte hem mot Bergsjön tittade jag efter den men såg istället en ful blå vägg med ett stort rött hjärta på. EM i friidrott invigs imorgon och Göran Johansson & co verkar inte gilla sådant här i deras Göteborg.

Jag bodde i Frankfurt 98 och när jag hörde nyheterna om katastrofen verkade allting så osannolikt. Må Gustavos själ och alla de andras vila i fred!

1 kommentar:

Anonym sa...

cool att du fotade den...

sag alltid den pa vägen hem till bergsjön.