lördag, november 18, 2006

Boktipset

Det här skriver jag efter en gammal utmaning av Jimpan (bättre sent än aldrig?!.. jag undrade om jag inte hade fått samma utmaning från Pondertank, men det hade jag inte) :

1. En bok som förändrat mitt liv

Jag kommer inte på EN bok som har gjort det för bra litteratur ska förändra synen på livet och på så sätt även livet. Därför tycker jag om att läsa skönlitteratur. Jag kan nämna några fackböcker som har påverkat mitt perspektiv inom sociologin, som t ex Utrota varenda jävel av Sven Lindqvist, Auschwitz och det moderna samhället av Zygmunt Bauman och De andra av Stefan Jonsson.

2. En bok jag läser mer än en gång

Koranen för den är som havet oändlig och mångbottnad. Varje gång man läser den öppnas nya vyer för en

3. En bok jag skulle vilja ha med på en öde ö

Ghor'ane karim (Koranen)

4. En bok som fick mig att skratta

Det finns några böcker jag kan nämna. Jag tänker främst just nu på Dumskallarnas sammansvärjning. Den är suverän!!

5. En bok som fick mig att gråta

Jag kommer inte på någon

6. En bok jag önskar hade skrivits

Jag vet inte...

7. En bok som inte borde skrivits

Det finns ingen

8. En bok jag just nu läser

Gone baby gone av Dennis Lehane

9. En bok jag tänkt läsa

Flyktingfällan av Sanna Vestin

10. Skicka vidare till fem andra bloggare!

tompa's blog, mfl ;)

2 kommentarer:

Anonym sa...

hejsan masoud,

du hittar mina svar på http://tomtom2020.blogspot.com/2006_08_01_archive.html

peace

Redaktionen sa...

Tack för svaren, och kul att du är tillbaka!

Jag har en svensk version av Koranen som heter Koranens budskap, har gjort några nedslag i den men det finns mycket mer att finna.

Dumskallarnas sammansvärjning får jag ta mig en titt på.