fredag, augusti 26, 2005

Snurriga SvD

Förra helgen var det heta linjen mellan SvD:s prenumerationsavdelning och min telefon.
Under veckan hade jag sett ett okänt telefonnummer på min nummerpresentatör. Det var från Stockholm med flera nollor och femmor. Min bror har precis bytt nummer och det liknade lite hans men ändå inte. Så jag var lite nyfiken på vem det var.

Det ringde till slut i lördags på förmiddagen och jag kände igen det okända numret. Samtalet bröts så fort jag svarade. Samma nummer ringde igen på eftermiddagen och då fick jag veta att det var från SvD. De hade ett erbjudande eftersom jag hade varit provprenumerant tidigare. Jag svarade att jag inte var intresserad, lite besviket över att det inte blev något mer av det mystiska telefonnumret.
Det tog inte särskilt lång tid innan nästa samtal från samma nummer. Ännu en person från SvD undrade om jag ville bli prenumerant. Jag blev rätt sur och frågade om de hade någon samordning på jobbet. Han bad om ursäkt och sa att det hade varit något strul med datorn och att det här inte skulle hända igen. Och jag blev sur på mig själv efteråt för att jag hade varit lite otrevlig mot personen.

Dagen efter på söndagen ringde telefonen och jag såg det nu bekanta telefonnumret igen. Ännu en från SvD som undrade om jag var intresserad av att bli prenumerant. Jag trodde det var ett skämt och frågade om hon skojade med mig. Hon sa förvånat nej och undrade varför jag sa så. Jag förklarade det som hade hänt dagen innan. Det blev inga fler samtal efter det.

Nu när jag skulle kolla mina mail såg jag ett mail med "Svenska Dagbladet" som avsändare och med rubriken:
"SvD.se: Sudoku - nu Extra svår"

2 kommentarer:

Peter sa...

Telefonförsäljare är bara för jävliga.

Anonym sa...

Anmäl dig till http://www.nix.nu/ så slipper du telefonspammet (åtminstone efter ett tag, det tog tre månader innan dte hade full effekt).

Jag brukar inte sura på telefonsförsäljarna, jag lider med dem för deras trista jobb.