fredag, augusti 26, 2005

Besked från Migrationsverket

Idag kom äntligen ett besked angående en tjänst jag hade sökt på Migrationsverket. Det här var i våras så det tog rätt lång tid innan svaret kom. Tjänsten handlade om att jobba som mottagningshandläggare på verkets enhet i Sundsvall.
Nu håller de på att omorganisera myndigheten och omplacera personalen istället, står det i brevet. Därför kommer det inte att bli någon rekrytering överhuvudtaget.

Synd! Det hade varit intressant att se hur lång tid det skulle ta innan jag fick kicken från tjänsten (dvs ifall de till att börja med skulle anställa mig.. det tror jag knappast!).
Det hade varit någonting att ta med i CV:n.... och skryta om för barnbarnen på äldre dagar.

3 kommentarer:

nyx sa...

På tal om att det tog lång tid att överhuvudtaget få besked... visst är det för kass. Har pratat lite med en rekryterare som menar att eftersom arbetsförmedligen kräver att man söker alla utannonserade tjänster, så översvämmas företagen av ansökningar och mäktar helt enkelt inte med att gå igenom alla ordentligt. De första hundra, ok, men resten åker rakt ner i papperkorgen.
Synd att du inte fick jobbet - men det betyder säkert bara att det finns något bättre runt hörnet :-)

Thommy Kistalight sa...

Den där känslan känner jag igen - jag menar..."Synd!Det hade varit intressant att se hur lång tid det skulle ta innan jag fick kicken från tjänsten...osv
Hälsningar från Kista

Masoud sa...

Jag skulle se till att så många som möjligt skulle få stanna och det här skulle upptäckas snabbt hos en myndighet där över 90% får avslag på sin ansökan..