söndag, februari 18, 2007

strul med hemsidan

…pga min egen okunnighet.

Har försökt i två veckor att lägga upp bloggen på en egen hemsida men förgäves. Idag lyckades jag till slut installera wordpress på hemsidan, trodde jag. Jag fick hela tiden error-meddelanden när jag skulle logga in som steg 2 under själva installeringen. Jag fick ett nytt användarnamn och lösenord av wordpress för att kunna logga in och fortsätta, men när jag klickade till inloggningssidan fick jag meddelande om att jag inte hade installerat wordpress och flyttades till steg 1 igen. En evig cirkel för mig och mina kunskaper om detta.

Men till slut lyckades jag hitta install4free som lovar en gratis installation av wordpress. Det var för bra för att vara sant! Jag har skickat namn och mailadress till dem och de lär höra av sida inom 24 timmar enligt informationen.

_______________

Andra bloggar om: wordpress, blogg, bloggverktyg, bloggplattform, installation, gratis installation
____________________________________________________

Inga kommentarer: